Programy partnerskie w internecie

Program partnerski jest to narzędzie marketingowe, które jest połączone w jakiś sposób ze sklepem online. Oferuje on produkty oraz usługi. Od wielu lat firmy wykorzystują programy partnerskie w naprawdę różnej postaci do promocji oraz poszerzania kanałów dystrybucji. Sposób w jaki działają programy partnerskie można określić jako rozliczanie się za efekt wobec partnerów.
W teorii sprawia, że to jest całkiem fajna alternatywa zarobkowa, ale w praktyce – naprawdę różnie to bywa. Dostawca produktu płaci partnerom od uzyskanego efektu. Jeśli efekt jest mniejszy to wiadomo, że wynagrodzenie w tym przypadku będzie dużo niższe. Dlaczego tylko mały odłam procenta jaki prezentują
programy partnerskie przynoszą oczekiwany skutek? Powodów może być wiele, ale skupmy się na tych najważniejszych.
Skuteczność jakie przynoszą
programy partnerskie mogą chociażby zależeć od sieci affiliacyjnej. Problem niestety jest bardzo złożony i ciężko wyjaśnić to kilkoma słowami, które niedostatecznie powiedzą nam o problemie. Załóżmy, że partnerzy działają prawidłowo to gdzie leży problem? Oczywiście po stronie dostawcy produktu. W większości przypadków ta teoria się niestety sprawdza.
W USA
programy partnerskie są jedne z ważniejszych aspektów działania przedsiębiorstw. Z roku na rok takich programów znacząco przybywa, u nas niestety mało się to sprawdza w praktyce. Może to wynikać z tego, że nie jesteśmy tak rozwiniętym krajem jak USA. Ale trzeba przyznać, że na naszym „podwórku” można spotkać firmy, które odnoszą sukcesy jeśli chodzi o programy partnerskie. Przytoczmy chociaż przykład księgarnię „Złote Myśli”. Są liderami jeśli chodzi o publikację e-booków. Właśnie ich sukces opiera się głównie na programie partnerskim, czyli jak się chce to można osiągnąć sukces na tym polu.
Problemem nie są
programy partnerskie,ale wina leży troszkę po innej stronie. Otóż chodzi o to, że menagerowie firm nie potrafią korzystać jeszcze z tego typu programu. Samo stworzenie takie programu przynosi naprawdę liche skutki. Trzeba jeszcze mieć zdolności zarządzania taką siecią. Jeśli nie potrafimy korzystać z całego potencjału tego modelu to nie zajedziemy daleko i poczujemy, że nie wykorzystaliśmy całego potencjału tego programu. Mogło być lepiej, ale nie jest.
Słowem klucz może być tutaj zaangażowanie. Prawda jest taka, że jeśli nie zaangażujemy się w coś to tak naprawdę nie mamy prawa mieć pretensji do kogoś, tylko wyłącznie do siebie. Jeśli program ma przynieść sukces to potrzebuje stałego i długoterminowego zaangażowania osoby, która się na niego decyduje. Zamiast zajmować się “pustą” administracją, która nie przynosi zysku, powinni zajmować się czymś innym. To się nazywa odpowiednie zarządzanie zasobami ludzkimi i delegowanie zadań.
Doświadczenie pokazuje, że firmy w sposób nieprzemyślany wydają pieniądze na marketing internetowy i często uczą się na własnych błędach, co generuje niepotrzebne koszty. Należy zwracać uwagę na wszystkie elementy składowe projektu i ich wpływ na generowany zysk.

Dodaj komentarz